FÖRSTA SKOLDAGEN

Sista sommarlovsdagen var igår. Hade velat ha lite längre sommarlov faktiskt, har ingen lust och börja gå upp tidigt nu och passa tider.
Inget vidare.. men första skoldagen gick bra. Gjorde inte så mycket direkt.
Ehm, vi har ju börjat Alléskolan nu. Ligger precis brevid skolan vi gick på innan.
Har ju börjat högstadiet nu, man känner sig ändå väldigt liten, haha.
Har alltså börjat 7an idag. Jag går i 7A. Riktigt bra klass.
Allt är nytt. Ny klass, nya lärare, ny skola. Nu får vi ta lite mer ansvar och vi har ju inte haft egna skåp innan högstadiet, så nu har vi fått det.
Måste hålla ordning på nyckeln.. får se hur det går.

Som sagt, hände inte mycket första dagen.
Jag tog följe med Vilma och Johanna till skolan. Vi samlades i det klassrum som min klass ska vara mest i.
Vi pratade lite, och läraren förklara lite saker oså. Ah, ni förstår.
Så fick vi vårat schema för det här läsåret. Jag ska visa det sen.
Vi fick även kalender, penna, suddi osånt.
Och så fick vi även papper om att föräldrarna får komma och äta i matsalen, dom får alltså två "matkuponger"
Inte för dom ska få komma och äta med mig inte, haha.
Sånna där kuponger fick man ju i 1an, herregud..
Ja, klockan 10.00 gick alla 7or till Torsbo så fick vi lyssna på några personaler vad dom hade att säga.
Bl.a vad som kommer hända på Torsbo och sånt.
Sen gick vi tillbaka upp till klassrummet, vad gjorde vi då.. ? Aja, jag kommer inte ihåg.
Efter det gick vi och åt i den nyrenoverade matsalen. Märktes inte så mycket att dom har gjort om faktiskt.
Det blev spagetti och köttfärssås. När vi gick på den andra skolan innan Allé så åt vi i Allé's matsal, så vi vet hur köttfärssåsen smakar. Inte det bästa precis.
När vi hade ätit så hade vi lite rast, sen upp till klassrummet så fick vi skriva brev till oss själva som inte ska öppnas förän i 9an!
Haha, shit. Undra hur man kommer reagera då.
Okej, nu ska jag sluta tjata om det här.

Ni får se schemat senare, för jag skulle stänga av nu.
Det blixtrar och åskar ute.
Hörs nog senare ikväll iallafall.
Kram / Julia ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0